04 december 2008

Nu får Google anställa en HCI-designer

Bytte flik till min Google Reader och trodde något konstigt hänt med fönstret för all färg var borta och det var vitt vitt vitt och en jävla massa scrollbars. Vem i helvete designar Googles applikationer? Jag har nu noll översikt (den var dålig innan men nu helt borta). Plötsligt finns där "Trender" och uppenbarligen är denna funktion så jävla viktig att den inte går att gömma under "Dina grejer" (borde den inte heta "Mina grejer"?) fast det uppenbarligen är statistik över mitt användande. "Sök efter saker" är oxå tokviktigt, att hitta nya flöden verkar vara bland det viktigaste som finns, inte att kunna bevaka de jag redan har. (Uppdatering: Kom till jobbet där mitt fönster var öppet med gamla utseendet och jag ser att "Trender" fanns innan, men låg ovanför Dina grejer och var visst så anonym att jag aldrig sett den).

Gahhhhhh...... och de skryter tom om sina "fina ändringar" på den officiella Google Readerbloggen.

I hate it!

Jag som satt senast i förmiddag och hoppades på att de skulle slå ihop Vänners delade objekt med Prenumerationerna (snygg svengelska i gränssnittet förresten där står det Subscriptions) men istället fixar de den idiotiska subsektionsscrollen till en egen sektion!

Och var tog Uppdateraknappen som fanns under Prenumerationer vägen?

Uppdatering: Verkar vara fler än jag som reagerat på att det är vitt, vitt, vitt och klottrigt.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: