27 januari 2009

Ekonomiska krisen har drabbat mitt konto

Ser att annonsblockerare blir allt vanligare hos folk för mina edsenseinkomster har minskat drastiskt. Den här månaden kom inte ens några pengar för det var inte USD 100 ihopskrapat. Som bäst har jag haft strax under 1000 USD på en månad (men det var när dollarn stod som lägst tyvärr).

Hur skall jag nu dra in lite extra stålars att hitta på något kul för och betala de få omkostnader jag har för Pärlplatsen? Den här månaden var det inga vanliga annonser sålda heller, undra om pärlbutikerna skurit ner sin budget, om mina besökare slutat att klicka på de annonserna (visas alltid oavett om man har adblocker eller inte då det är vanliga bilder med länkar) eller om pärlbutikerna hittat någon annanstans att annonsera. Eller är jag för dyr?

Det har varit skönt att ha den där extrainkomsten för oförutsedda utgifter som kattköp, resor, slutbetalning på ett lån odl. Men nu har inflödet minskat rejält så då får jag väl se till att utflödet inte är allt för stort. En liten buffert behöver man ju.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: