31 januari 2009

Inte blir det mycket läst

Alla här är så otroligt trevliga att vi nästan hellre sitter och pratar än är eremiter med var sin bok. Nu är det snart middag och efter det skall jag försöka mig på att läsa lite i alla fall.

Sen i morgon har jag ett par timmar på mig inne i Stockholm att slösa bort på att sitta på ett fik eller så med en bok. Någon som har bra tips på ett bra café att läsa på?

Måste ju få visa upp vad vi fick när vi kom oxå:





Uppdatering: Jessica på Bokhora listar innehållet i påsen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

På Drottninggatan runt nummer 80-90 finns några fik att sitta på där man kan sitta länge. Ett heter Lundins eller något sådant och det är hur trevligt som helst att sitta på.

Anonym sa...

Du kanske redan sitter på något mysigt Stockholmsfik nu, men jag läser själv gärna i någon av fåtöljerna på Café Edenborg i Gamla stan (Stora Nygatan 35) där det även går att köpa böcker.

Tack för ett supertrevligt bokkollo förresten!

Béatrice Karjalainen sa...

Det blev Helenas förslag. Sitter där nu, äter morotskaka och spanar på vad andra läser. Killen mitt emot läser Herbert Marcuse One-Dimensional Man. Man blir lite extra bokskadad efter bokkollot :-)

Sarha sa...

Åh, bara böcker jag vill läsa! Jag längtar tills dagen då jag kan släppa alla tråkiga akademiska böcker och börja läsa andra bättre böcker istället! Det jobbiga är bara att min lista på böcker jag vill läsa är så lång så jag har slutat skriva upp böcker på den för jag fick ångest av dess mängd.

Béatrice Karjalainen sa...

Det är skönt att vara klar me studierna, nu behöver man nästan aldrig läsa sånt man inte själv valt.

Jag kan oxå få lite ångest över min att-läsa-lista och jag är hopplös på att uppdatera den både med nytt och stryka sådant som blivit läst.

Har lovat mig själv att bli lite bättre på att föra läsdagbok i år. På kollot frågade mig någon om min bästa läsupplevelse i år men hitills har det bara blivit 3 utlästa böcker varav 2 på väg till kollot/på kollot. Så än har jag chans att faktiskt komma igång att föra läsdagbok. Skall ta och skaffa mig en ny i pappersformat och sen kan jag föra över därifrån till bloggen.