09 januari 2009

Kattsafari

Igår for jag till Kåge med en annan Sibägare från Boden (S*Frostuddens) och hennes kompis till Kallax och plockade upp ytterligare en Sibägare (S*Zaribs) som anlänt från Skåne.Vi fortsatte vår resa mot Kåge och S*Millifiore där det bor 3 vackra vuxna och 5 st ursöta kattungar. Vi myste en massa med de underbara katterna, snackade en massa och blev bjudna på gott fika innan vi begav oss vidare till S*Mira Milaia där vi hälsade på 2 stycken skönheter Ninka och Cleo. Sen bar det av i natten hem till Boden igen. Det lindrade i ett ledset hjärta att få träffa små lurviga kattungar som fick en att bara bli alldeles varm och de vuxna gick inte av för hackor de heller.

Elizar hos Millifiore hade samma tyngd dom Eduard och blunda och hålla honom nära var som att ha älsklingen i famnen. Deras Pollux hade ansiktsuttryck och färg som påminde så om Eduard att jag fick blinka bort tårar flera gånger. Längtan och sorgen slog till. Men då plockade jag upp lilla ursöta Alishan, svart som sot med 2 vita fläckar så gick det över. Skall jag ha en svart som matchar min röda? Men jag är aningen svagare för mönstrade katter även om han var söt som socker.

Jag har lagt de bilder jag tog från Millifiore och Mira Milaia i ett Picasagalleri och här nedan finns bildspelet.






Idag tog jag mig en snabbtur bort till S*Frostuddens för att kika på Obi-Wan Kenobi och Jar Jar Binks och givetvis snygga mamma Anastasia. Obi skall flytta ner till Skåne och Jar Jar blir kvar ett litet tag till för att växa till sig. De var hur söta som helst och Jar-Jar som är en liten kompakt katt är bara sååå söt. Kompakt och fin, stora mysiga kattungetassar. Hoppas han växer i skelettet så han blir det lilla muskelpaket han ser ut att vara redan nu trots att han väger mindre än brorsorna. 4 kort på dem blev det ni hittar dem i ett Picasagalleri och i bildspelet nedan.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 kommentarer:

Bloggullet sa...

Nu har jag kommit till ännu en kattälskare som jag själv. Såna ljuvligt söta kattor du har på bilderna.
Kramar från en bloggare i Skåne

emster sa...

Hur söta som helst!

Anna sa...

Vilka fina katter! Otroligt söta. förstår att det värmde ditt sorgsna hjärta.