08 februari 2009

Höll på att frysa ihjäl

Idag for hela familjen till Nordpoolen efter karateträningen. Idag gjorde badhuset skäl för namnet. Jag och Herman började huttra ikapp redan i omklädningsrummet. Vi ville inte lämna duschen men tillslut var vi ju tvugna. Väl ute i baddelen gick vi långsamt ut från det grunda mot det djupare. Isande kallt, jag hackade tänder och Herman blev direkt blå om läpparna. Efter några minuter kom sambon ut med Vincent som även han hackade tänder. Vi försökte värma oss genom att röra på oss, åkte strömmen några gånger och Herman ville åka i rören en stund så jag gick till bassängen där de kommer ut. Och höll på att frysa ihjäl där var vattnet ännu kallare än de påstådda +30 i stora bassängen.

Sambon och Vincent förvann men när jag och Herman gick upp för att värma oss i stora bubbelpoolen kom de, de hade suttit i lilla bubbelpoolen några minuter. Jag blev sittande i poolen mycket länge, Vincent och Herman turades om att gå iväg med pappa och sitta och värma sig med mig. Jag kunde bara inte gå och hoppa i bassängen igen. Inte ens i bubbelpoolen blev jag riktigt varm. Efter en stund ville Vincent att jag också skulle komma till bassängen men han började själv frysa när tårna kom i vattnet så vi gick till bastun istället.

Så våra planerade 3 timmar med lek och skoj i bassängen blev mindre än en timme. Båda ungarna var blå om läpparna en bra stund efter att vi kommit hem. Lite trist när vi väl släpade oss iväg för att bada.

Brrrrr.... så kallt skall det inte vara i badhuset.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Ann sa...

Skumt! Sa ni till? Själv ska jag åka till Sydpoolen i Södertälje snart med de stora barnen. Har inte velat avslöja att det finns på så nära håll som en kvart iväg med bilen förrän nu... ;) De leker på Kneippbyns vattenland varje år, och så hade ju Turkiethotellet världens anläggning. Men nu är det dags, nu klarar båda av det.

Béatrice Karjalainen sa...

Vi fick lite bråttom därifrån. Men de var ju fullt medvetna om att det var kallt med tanke på att det stod byggfläktar överallt. Dagen innan hade tydligen damernas omklädningsrum varit stängt pga kyla.