19 mars 2009

Dagens tips till alla jobbsiter

Ge fan i att presentera jobb på andra orter än den valda. Väljer jag Luleå så menar jag Luleå inte Barcelona, Helsingfors eller Köpenhamn. Jag skiter fullständigt i hur mycket era kunder (läs företagen) har betalat er för att visa annonserna oavsett sökkriterier.

Jag litar inte ett smack på ett företag vars sökmotor verkar vara helt jävla trasig!

Det är nog jobbigt att vara arbetssökande, att få brev hemskickat med "3 jobb matchar din bevakning" gör att ett litet hopp tänds, det hoppet släcks rätt snabbt när jobben visar sig vara utlandsjobb. Samma sak gäller när man söker på era webbplatser.

Ge mig relevanta träffar och går inte det ge mig inget alls!

Vad som väckte min ilska idag, jo den nya webbplatsen CarrerBuilder.se som gör rekalm på TV just nu. Jag surfade in och kollade vad som fanns ledigt i Luleå. Mig veterligen ligger varken Barcelona, Helsingfors eller Köpenhamn ens i Sverige.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: