16 april 2009

Dag 32 i jobbexil, solen ger energi

32Strålande sol idag igen. Måste ta mig ut med barnen i det fina vädret. En promenad till stan för att köpa ett nytt lås till Hermans cykel, lämna igen bok på biblioteket. Det får nog bli så att barnen cyklar och jag promenerar. För om jag cyklar blir det inte någon motion av det alls, barnen cyklar ju så sakta. Men först skall jag sitta här på balkongen en stund till med katterna och njuta av solen. Skulle behöva fixa balkongräcket ser jag, flera av plankorna är rätt murkna. Skulle även vilja näta in balkongen så katterna kan vara här ute även när vi inte är hemma. Borde väl inte vara så svårt. Men byta brädorna i räcket är värre, behöver en byggnadsställning och skotta bort en massa snö. Hmm balkonggolvet behöver städas också, det kanske jag hinner fixa när jag och barnen är tillbaka från stan. Skall även skriva mig en lista på företag att skicka spontanansökningar till, har några i huvudet. Min coach på TRR tipsade mig om några dessutom. Vem vet någon kanske behöver en sådan som mig men bara inte haft tid/ork att annonsera. Herregud vad fåglarna kvittrar ute, det är som om de tar igen flera månader av tystnad. Katterna blir som tokiga, de hör dem men ser dem inte. Ha en bra dag! Och glöm inte att om ni hittar/hör talas om ett jobb ni tror skulle passa mig, tveka inte att höra av er.

Inga kommentarer: