30 april 2009

Dag 42 i jobbexil, Valborgsmässoafton

42Idag är det bara jobbexil halva dagen. Det blev snabbstart idag också. Skjutsade Herman till skolan, väl hemma igen skyndade jag mig att ta dagens Piratbrallankort och han precis ta på mig kläder igen innan snickarna ringde på dörren. De skall byta fönstren i källaren. ute skiner solen från en klarblå himmel och gå-ut-och-gå-tarmen suger rejält i mig. Funderar på att höra med snickarna om det funkar att jag lämnar dem här hemma några timmar. Annars kan jag nog vara ute i trädgården och kratta där snön försvunnit. Sen kan jag slänga löv, kvistar mm på grannarnas bål ikväll.

12:15 har barnen fika och tipspromenad på skolan så då måste jag åka dit och lämna framtidskakan och Mer. Ikväll blir det nog Gruvberget en sväng och sen grannarna som vanligt. En liten tradition att gatan förr eller senare samlas hos sista huset och deras bål sent på kvällen.

Vad skall ni göra?

1 kommentar:

Sarha sa...

Jag har skickat in en ansökan till en utbildning idag, det är det enda meningsfulla jag har gjort. Efter ungefär 700 år som student är jag överlycklig över varje valborg jag slipper fira... :P