09 april 2009

Piratbrallan, vecka 2

Igår var jag svullen som en vattenballong av något jag ätit och inte hade det lagt sig nu på morgonen heller, magen såg ut som en begynnande gravidmage. Undra vad jag ätit som fått mig att svullna upp till denna grad. Ringarna sitter hårt om ringfingret fortfarande. Vågen pekade neråt men inte så många av måtten, magmåttet var större än förra veckan men det är ju inte så konstigt.

Det går att pula ner kärlekshandtagen och magen i byxan men det vore att fuska så jag sträcker på mig så att det rinner över. Blä!

Motionsmässigt har denna vecka sett hyfsad ut. 5 pass på totalt 633 minuter, 63,89 km (promenad och skidåkning) och kalorimässigt var det ca 2900 kcal. Men matintaget denna gångna vecka är ingen höjdare, i söndags var jag på bio med barnen och jag åt nog inget vettigt på hela den dagen. Dagen innan var jag på Café Fröjd och fikade och det slank ner både tårta, tonfiskmacka och kaka. Fikar ju inte varje dag i alla fall.

Skulle behöva göra något idag motionsmässigt, kanske hinner jag en skidtur ikväll.

Nu över till siffrorna:
Vikt: 59,75 kg (-0,85)
Hals: 32 cm (0)
Överarmar: 24.5 cm (0)
Byst: 90 cm (-2, hjälp skall jag tappa allt på brösten, de börjar bli aningen säckiga nu)
Midja: 69 (-1)
Mage: 93 cm (+1,5)
Stuss: 98 cm (0)
Lår: 53,5 cm (-0,5)



Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar:

Sill-Britt sa...

Jag börjar misstänka att det är någonting jag inte tål så bra. Jag är också konstant svullen, kanske 4 dagar per månad som jag INTE är det.