09 april 2009

Summering av dagen, seg dag som fick lite fart

Inget, inget, inget och sen shit vad mycket klockan är jag måste sätta lite fart. Inget, inget, inget bestod av att snacka på Bloggy samt läsa platsannonser. Men som vanligt hittade jag inget och tröstlösheten kom sköljande över mig, över en månad har gått och inte ett pip från någon arbetsgivare jag sökt hos mer än "vi har valt någon annan". Men med över 700 sökande förstår jag om de hittar de som matchar bättre, även de gånger jag känner att annonsen är klockren och jag kan pricka av varenda grej mot CV:t. Det finns alltid någon med motsvarande erfarenhet, mer nyligt, längre tid, känner någon på bygget osv.

Jag tog mig i alla fall iväg till ICA och storhandlade inför påsken. Så här ser vår matsedel ut för de närmsta dagarna:

Fredag lunch: Tonfisksallad eller ris och tonfiskröra
Fredag middag: Irländsk stuvning (påminner om dillkött)
Lördag lunch: Omelett med skinka och sallad
Lördag middag: Påskbuffé
Söndag lunch: Resterna av påskbuffén
Söndag middag: Helstekt fläskfilé med ungsrostade grönsaker och en örtdressing
Måndag lunch: Pizzamackor på dinkelbröd med sallad eller så tar vi omeletten här och går ut på lördag lunch.
Måndag middag: Inte bestämt ännu, vet inte hur många som kommer på middag/fika men det lutar åt laxsida i ugn med pressad mandelpotatis och en limeyoghurt med chili.

Idag blev det linsgryta med chorizo, jätteenkelt och supergott. Före maten tog jag mig en skidtur. Hade noll lust, det föll stora blöta snöflingor ute, såg blött och kallt ut. Men nogge sa åt mig att det bara var att pallra mig ut. Och när han tar sig tid att motivera mig lite är det bara att göra som han säger. Så ut kom jag, blev 7 km på ungefär 60 minuter. Dsv ingen superfart direkt. Var riktigt tungåkt idag, mycket blötsnö i spåren som delvis var väldigt eroderade och svåra att åka i. Funderade länge på att ta det vanliga spåret på 9 km men när jag kom till korsningen blev det 7 km-spåret ändå för jag höll på att bli galen på trögheten.

Mötte en äldre man i spåret (folk verkar åka lite som de vill när spåren är dåliga) som käckt ropade att det var minsann inte så man flög fram idag men ett bra träningspass var det i alla fall. Jag höll med. Lyssnade lite mer på Peter Robinsons En ovanligt torr sommar, den är riktigt bra. Snart slut och då vet jag inte vad jag skall lyssna på. Blir kanske Deckardrottningar:
Singel i jul av Anna Jansson – Lena Endre läser
Järngreppet av Aino Trosell – Mikael Persbrandt läser
Dopp i het gryta av Katarina Mazetti – Lena Endre läser
Älskade syster av Inger Frimansson – Jan Waldekranz läser

En vanlig bok slank med från ICA, Richard Montanari, Dödsscen, kameran ljuger aldrig. Gillade hans förra om Jessica Balanzo och Kevin Byrne The Rosary Girls (eller En sista bön på svenska)

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: