06 maj 2009

Dag 45 i jobbexil, regnigt och lugnt

45Idag duggregnar det ute och blåser en hel del. Ser inte skönt ut alls och det var det inte heller när jag skjutsade barnen till skolan. Vincent hade inte några regnkläder hemma så han surade på morgonen för att han inte fick cykla idag.

Ena fönsterkillen kom och ringde på dörren och sa "Nu går jag ner och plåtar" det tog ett bra tag innan jag kopplade det till att han skulle skruva fast plåt och inte fotografera. Hjärnan är aningen inställd på vissa kontext helt enkelt.

Åh nu kom min Gmail tillbaka (varit borta hela morgonen) vilket betyder att jag kan få iväg lite ansökningar som jag filat på. Hälften av pappas uppdateringar är fixade, bara lite småkrafs kvar som jag måste fixa från andra dator där jag har programmet. Så irriterande att behöva köpa en licens till om jag vill ha vissa av mina program både på stationära och bärbara datorn.

Resten av dagen kommer väl gå åt till att hänga tvätt, röja efter fönsterbytet, och slappa framför datorn. Mina höfter värker efter promenaden igår så jag tar det lugnt fram till ikväll i alla fall. Kanske åker på något pass på gymmet. Har en känsla av at piratbrallanvägningen denna vecka inte kommer vara mycket minus alls. Har ätit bra men inte rört på mig speciellt ofta (däremot timmässigt mycket).

Hmm jag borde gå igenom Vincents önskelista också och köpa presenter han fyller ju år i övermorgon. Av våra bekanta har han önskat sig ett eget rum = vi kastar ut arbetsrummet. Några skall spackla och göra underarbete och några andra har lovat att tapetsera. Han får ta och välja tapeter idag tror jag. Funderar på om vi skall slita ut garderoben därifrån också och kånka ner den till ett förråd. Sina kläder får han i så fall ha kvar inne hos Herman. Fast min önskedröm är ju att flytta ner alla garderober i tvättstugan, så kan man plocka ner tvätten och vika in i garderober direkt. Alla rum skulle bli större av det.

1 kommentar:

Erica sa...

Jag förstår inte varför man inte har ett stort utrymme (walking closet)för tvätt i samband med tvättstugan. Detta kånkande med tvätt är ju ingen rolig sak.