15 maj 2009

Dag 52 i jobbexil, panikringde Toyota

52Somnade igår när jag höll på att skriva jobbansökan så jag får ta tag i det idag. Ringde Toyota kl 8 på morgonen för att reda ut besiktningsproblemet med bilen. De skall ringa tillbaka. Kom på att jag måste nog byta vindrutetorkarna också på den, ena är helt söndertrasad efter en liten isincident i mars. Vi får väl se vad Toyota säger när de ringer. Medan jag väntar skall jag äta min frukost och som sagt skriva på ansökan. Är sjukt uppsvullen idag. Ringarna stramar och fötterna vill inte ner i skorna så idag skall jag definitivt inte gå någonstans, tittar solen fram lägger jag mig raklång på studsmattan och läser tror jag. Eller om det är vindstilla ta med mig mina kartor ut och planera lite nya promenadrutter som jag kan ta när fötterna känns användbara igen :-) Måste dock till Luleå för att köpa 2 födelsedagspresenter också, kanske kan kombinera det med ett besök på Toyota. Men nu frukost och jobbansökan (på balkongen kanske) medan jag väntar på att telefonen skall ringa. Har de inte ringt kl 9 ringer jag upp dem igen. På tal om att ringa så har jag försökt att ringa de som jag inte vet om min jobbansökan kom fram till 5 ggr nu och de svarar inte, känns inte så seriöst.

Inga kommentarer: