26 maj 2009

Dag 58 i jobbexil, vad göra tro?

58 Precis som igår är det sol från en strålande himmel, jag är pigg och skall snart dra på mig lite kläder för promenad men först en balkongfrukost. Och precis som igår har jag något som skall göras på eftermiddagen som gör att det inte kan bli en speciellt lång promenad. Kl 14 måste jag hämta Vincent på skolan, han skall till tandläkaren för en helröngten av käkarna. De tror att han kan sakna flera tandanlag precis som mig och måste planera hur de skall sätta tandställning på honom. Herman som är 6,5 år har inte tappat en enda tand ännu men en av de nedre framtänderna står på sniskan och ser ut att kunna bli lös när som helst. Undra varför de inte gör en röngten på honom också, han kan ju också sakna tandanlag. När jag var liten sa de att det var bristen på underliggande tänder som gjorde att vissa av mina mjölktänder vägrade att lossna. De fick dra ut dem för att kunna sätta tandställning på mig senare.

Igår kväll skickade jag en intresseanmälan till Sweden Social Web Camp (SSWC) och det sägs att det idag skall komma anmälningsinfo. SSWC är nere i Blekinge skärgård på Tjärö 21-23 augusti och jag vill hemskt gärna åka men vet ju inte om jag har jobb då eller om jag är arbetslös, ingen aning om hur ekonomin ser ut med andra ord. Boendet på vandrarhemmet är billigt men vad kostar det att fara ner tro. Kanske kan jag få tag på en billig flygbiljett till Stockholm och sen är det prat om chartrad buss från Stockholm till Blekinge. Dock har jag ingen större lust att sitta och bevaka mailen i väntan på anmälningsinfon när det är så fint väder ute. Får förlita mig på min trotjänare mobilen (som behöver lagas eller bytas ut) där ute i skogen.

I Platsbanken var det intet nytt och inte i Lokus heller och i Monster kammande jag noll. Det är de ställen jag kollar av oftast. På NyTekniks jobbsida fann 1 jobb i hela Norrbotten (och det var absolut inte mitt område) och på CS Jobb fanns 4 i hela Norrland (inget passande där heller) och inget norr om Umeå. Vet inte riktigt var företagen här uppe annonserar någonstans mer än i Platsbanken och i lokaltidningarna (Lokus). Vet du?

Idag känns det lite trötstlöst, trots bra intervju igår, det är så många ansökningar som är helt obesvarade. Hallå företagen få tummen ur, säg att ni mottagit ansökan, tala om att ni slängt den i papperskorgen, vad som helst bara jag får höra något. Hatar att inte veta om de ens kommit fram. Får väl ta en rundringning idag eller i morgon. Vem vet de kanske faktiskt aldrig har fått ansökan. Men skulle 8 mail bara försvinna på vägen just till potentiella arbetsgivare?

Men nu balkongfrukost med bok en stund för att bättra på solbrännan lite, mina armar börjar definitivt bli av med vinterblekheten (men otroligt torra också, får leta fram någon fet creme).

Sen vet jag inte vad jag skall roa mig med resten av dagen, kanske städa och tvätta, kanske något anat.

Vad gör du en dag som denna?

Inga kommentarer: