31 juli 2009

Så blev det

Inte blev det någon paddling eller något ligga och sola. Istället fick jag skjutsa Vincent fram och tillbaka till en kompis (han var där ca 15 minuter innan han ringde och ville hem), rensa bort en massa brännässlor ur bärbuskarna, laga lunch, hjälpa till att plocka bär efter att pojkarna vält ut den 5 dl vinbär de fått ihop, hänga tvätt, stoppa i ny maskin tvätt mm mm. Låg på studsmattan i kanske max 25 minuter med min bok.

Bestämde fikaträff med G till kl 16 i Luleå men det blev att jag skulle hämta honom hos Peppar istället där han var och provade kaffe. Vi blev kvar där ett bra tag och jag drack te och mumsade biscotti (recept i Peppars blogg). Bestämde mig för att följa med och se Johan Falk - GSI (recension kommer på Pricerunners filmblogg kanske redan i morgon). Vi gick ner på festivalområdet innan filmen och fick oss lite käk. Filmen var sisådär, började bra med att jag välte ut hälften av mina popcorn, men sånt händer när man sitter på stol 13 :-/ Fast jag fick en del av Gs popcorn så jag kunde mumsa tills jag fick ont i magen ändå.

Efter filmen gick vi ner till stora scenen, vi kom lagom till Martin Stenmark, han lät inget bra men är alltid trevlig att titta på :-) Peppar kom förbi och vi gick till Max och tog oss en lyxshake och promenerade ner till södra hamn och tittade på Queen of Arctic, hon är rätt ful. Vi vinkade av Peppar som cyklade hemåt efter att ha pratat geocachar i ljudet av en startande och landande helikopter och jag skjutsade hem G. På vägen hem höll jag på att bli tokig, varenda människa verkade tycka att 85 vid mittsträcket var passande på 90-vägen. Gud så stressande det var. Men tillslut kom jag hem och nu ligger jag här på sängen och funderar på att läsa lite bok eller sova.

Så en rätt lugn och skön dag utan större uttråkningstid faktiskt.

Inga kommentarer: