05 oktober 2009

Töntarna är guld

Lyssnar på Kents första singel, Töntarna, från skivan Röd som kommer den 6:e november. Den är helt underbar. Första och andra genomlyssningen störde jag mig lite på det "noice" som är i början. Men tredje gången var det kärlek. Man hör att det är Kent, deras sound är omisskännligt och Jockes stämma är som ja vad skall man säga, som Jocke helt enkelt. I övrigt kan jag bara säga läs Anders Nunstedts beskrivning i Expressen idag.Så där vill jag också kunna skriva.

Så skynda dit till kent.nu och köp singeln du med.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Märkligt att man hittar blogginlägget på expressen och går in och kikar, ser då att du bor i Boden!? vilket även jag gör :) (lilla sverige) nåja, kan bara säga samma som du. första två lyssningarna blev jag faktiskt lite lätt besviken, men gav det ett FLERTAL chanser till och nu.. är det en klar favorit :) ses i sthlm 26:e ;)

/ Henrik

Béatrice Karjalainen sa...

@Henrik jupps världens är liten ibland :-)
Hoppas innerligt att jag lyckas få biljetter till konsert i Sthlm.