25 november 2009

Lotten skulle ha...

...slitit fram kameran och fotat över axeln medan polisbilen blinkade in henne
....fotat den snygga polisen i sin uniform medan hon vevat ner rutan
...tagit deras namn och gett oss halva deras levnadsbeskrivningar samt en lång utläggning om hur stökigt det var i bagaget på den civila polisbilen
...skrivit en kul anekdot om någon basketspelande polis eller släkting på svartvita foton som är just polis
...visat sitt körkort och berättat något om frisyren på kortet samt mödorna som genomleds just den dag hon tog körkort eller den dag som fotot togs.

Men det är klart med en bil med mossa på kanske man inte kan köra för fort.

Jag
... konstaterade snabbt att det var för mörkt för att fota med min iPhone
...vevade snällt ner rutan och konstaterade att jo det var en snygg polis i uniform
...och rotade fram körkortet och erkände jo jag hade kört på tok för fort
...följde med till den civila polisbilen och tittade på när polismannen gjorde mig 2400 kr fattigare och pustade ut över att det bara var 19 km/h för fort.
...förbannade mig själv för att jag var så korkad att jag lät försenad hämtning av Herman på fritids stressa mig så.
...surade en aning över att jag inte haft koll på klockan under kundmötet och avbrutit när jag insett att jag skulle behöva åka (som mina kära kollegor gjorde, fast de skulle bara på andra möten).
...satt och kröp fram resten av vägen och funderade på vad Lotten hade skrivit, jag bloggskadad nä inte alls, det är det Lotten som är. Jag menar, hon nästan livebloggar medan det brinner i deras hus. Så långt har jag inte gått men jag Twittrade om fortkörningen innan jag åkte från vägkanten. Lite skakig om fingrarna så Åkte blev Äkte
...fick utskällning av min sambo som aldrig kört för fort i hela sitt liv (han har inte körkort) när jag kom hem.

Blä, jag vill ha farthållare på min bil!

1 kommentar:

Lottten sa...

HAN HAR INTE KÖRKORT!

(Oj, det var faktiskt inte meningen att det sklle bli versaler -- men det ser ju lagom upprört och argt ut. Så det får stå kvar.)

Det finns faktiskt en lag som säger att man inte får skälla på fortkörare som ångrar sig. Särskilt om man inte har körkort själv, så det så.