27 december 2009

Katastroflarm ljöd idag...

...Beas laptop vägrade starta. Snacka om att jag fick panik tidigare idag. Min laptop blå vägrade att starta igång operativsystemet. Nada hände. Hittade ingen återställningsdisk men lyckades få sambon att bränna en ISO jag hittade. Körde en återställning men inget hände, datorn vägrade fortfarande att starta OS:et. Hårddisken lät konstigt så jag bestämde mig för att köra diagnostisering av den, det tog 8 timmar och allt var ok enligt testerna. Testade att starta upp datorn igen och se på f-n OS:et drog igång. Nu skall jag snabbt köra backup på de filer jag vet inte ligger på externa disken. Får ju ont i magen++ av strulande dator. Nu får vi hoppas den håller sig ett tag från sådana här dumheter, jag har INTE råd att köpa ny dator närmsta tiden.

2 kommentarer:

Peter Parnes sa...

Nu behöver man ju inte köpa en ny dator om bara hårddisken har gått sönder ;)

FYI 160GB kostar 400-450:-

Béatrice Karjalainen sa...

Sant sant, uttryckte mig lite oklart. Menade att det kan behövas en ny burk om det visar sig att det är något annat som inte går att byta lika lätt som strular.