12 december 2009

Vad twittrade jag om som var så intressant?

När jag kom hem från en trevlig julfest igår möttes jag av denna syn i min mailbox:

Det var mig en rejäl spridning, abortfakta till bokxning via kulturtält och gospel mm.  Vad var det som tilltalade dessa människor i mitt twitterflöde igår, skrev några tweets från julfesten? Eller var det den FollowFriday som @pellet skrev?

Vilket som så får jag väl ta mig en sväng genom dem för att se vilka de är.


Vi hade en trevlig julfest med en silltallrik till förrätt och helstekt oxfilé, potatisgratäng och whiskeysås till huvudrätt och en mjölkchokladpannacotta till efterrrätt. Maten var god förutom såsen som de tyvärr hade dränkt köttet i, fick sitta och skrapa rent mitt kött men det gick ju det också. Efter maten blev det lite tal, vår tränare på jobbet, Karin fick sig en liten hyllning och hon pratade om hur kul det är att träna oss. Det är ömsesidigt, Karin är jättebra som tränare. De som tränat flitigast fick priser. Kvällens överraskning var luciatåget som bestod av 8 st från jobbet, vi skrattade så vi grät och tårarna sprutade. Skulle så gärna vilja lägga upp videon här men eftersom jag inte frågat dem avstår jag. Sen blev det "övning i spatialt tänkande" vi skulle bygga en trebuché, blida, även katapult nämndes tillsammans med "skjuta en sockerbit så långt som möjligt". Materialet var ett gigantiskt suddgummi, rulle med tejp, en skursvamp, några sugrör, tråd, sax, gem, pappersark och en påse. Mitt lag byggde en katapult vilket inte uppskattades av övriga lag som fastnat på trebuché. Men med hjälp av vår otroliga insäljning av vårt tänkande på vad kunden behövde "skjuta sockerbit långt" och inte behöva tänka på krångliga inställningar mm så kvalificerade vi oss för tävlan och vann. Sen blev det lite Rockbandspelande och skitsnackande innan jag brummade hem till Boden för några timmars sömn.

För övrigt kan jag meddela att Kullagårdens alkoholfria äppelglögg var intressant, inte så glöggig men god.

Inga kommentarer: