06 januari 2010

Kulturfyran 1, 2010

Mina svar på Kulturfyran 1.

1. Vilken är den första boken du läser i år, 2010?
Har redan hunnit avverka en ljudbok och en bok i år.
Lögnen av Jaqueline Winspear (ljudbok som ändå recenserades på Pocketblogg, den finns ju i pocket) och idag läste jag ut Analys av ett mord av Jed Rubenfeld. Recensionen av den kommer på Pocketblogg i morgon.

2. Första konserten du går på?
Det blir Depeche Mode i Stockholm 31 januari (shit jag måste boka flygbiljetter) och sen 20 dagar senare blir det Depeche Mode i London.

3. Första teaterföreställningen eller filmen du ser i år?
Ingen aning inget inplanerat, minns inte när jag var på teater senast. Film, kanske Sherlock Holmes om jag får med mig någon på bio. Annars har jag en kasse med osedda DVD/BR-skivor här hemma där My Bloody Valentine ligger överst.

4. Hur känner du personligt/privat inför 2010, vad ser du fram emot mest, eller vad fruktar du mest?
Jag har satt upp ett mål att motionera 365 mil i år, ser lite fram emot att se om jag lyckas. Sen längtar jag efter fjälläventyren som är inplanerade en skidresa och Fjällräven Classic. Jag fasar för att den nedstämdhet jag känt ett tag nu inte skall gå över och även 2010 blir ett mörkt och jobbigt år. Jag har några jobbiga beslut framför mig som jag inte ser fram emot men tror att jag måste ta tag i för att må bättre.


Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: