11 januari 2010

LibriVox (gratis ljudböcker) och magiskt smink

Pratade om ljudböcker med Nogge idag och han tipsade mig om LibriVox.org, ett projekt som läser in böcker i Public Domain. Det är ju ett helt lysande initiativ, håller på att ladda ner deras samlingar av "Horror Stories och "Ghost Stories" samt Short Ghost and Horror Collection. Det finns massor med godbitar så testa gärna och hör av dig vad du tyckte och tipsa gärna om någon gammal goding som jag inte bör missa. Just nu finns det 6 st fullständigt inlästa svenska verk. Filerna finns som mp3, ogg som RSS och prenumeration i iTunes (podcast). Man kan även prenumerera på allt inom ex- short stories, allt nytt osv. Jag återkommer med egen utvärdering.

Sen tipsade @kaospatrullen om instant makeup, vad sägs om påklistrad ögonskugga, som gjort för en latmask som mig som hatar att stå och sminka mig på morgonen :-) Nästan så jag blir sugen på att testa.


Inga kommentarer: