10 januari 2010

Skidtur med barnen

Idag var det plusgrader ute och blåsigt på morgonen. Men fram emot lunch var det nästan vindstilla igen så jag och barnen for till Björknäs och körde 7 km skidor. Det gick inte fort och barnen stannade för att vila då och då. Efter 1,5 h kom vi tillbaka till bilen.



Grabbarna bestämmer väg. Vincent har rygga med deras vattenflaskor. De ville prompt ha med dem.




Herman och Vincent en bra bit före mig så att jag inte skall åka på dem i nedförsbacken.


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Erica sa...

Åh vad härligt!

Nell med gänget sa...

Plusgrader, låter inte något vidare. Jag tog min första skidtur sedan -96... Vi hade i alla fall -6 och lite smått snöfall och mulet. Köpte ju nya skidor mars 09 och med vädret som då var så fanns det inte möjlighet att åka förrän den här vinterperioden. Robert fick använda mina gamla vallningsfria skidor på 195 cm och mina tillhörande pjäxor storlek 37 och ett par slalomstavar som är kortare än mina vanliga långfärdsstavar. Det gick väldigt bra. Vi fick lämna hans andra skidor vi köpt vid samma tillfälle som mina, för att limningen hade släppt i bakkanten på den ena skidor och gick inte att använda eller laga. Slut på skidor så han fick då chansa att använda mina gamla vilket visade sig fungera. Måste bara skaffa nya stavar, men det är inte lätt för det mesta är slut här i krokarna. Jag behöver ett par tjugor till mina stavar då de fattas :-(
Aliette kämpade på med sina skidor för första gången i ett spår. Har ananrs bara provat ett par gånger tidigare, en gång förra säsongen på förskolan och en gång för två veckor sedan här på gatan. Skoj var det och det blir garanterat fler gånger :-).

Béatrice Karjalainen sa...

Låter som ni hade en härlig tur. Du får hojta till om det finns något jag kan köpa och skicka ner. Här är det rätt så lätt att hitta skidtillbehör.

Sorry att jag inte ringde igår, kom hem sen, Vincent kunde inte sova och sen somnade jag också. Vaknade till och kom på att jag skulle ringa men då var klockan massor och jag alldeles groggy.