07 mars 2010

Han sa inte "lilla gumman" i alla fall

IMG_9690 I fredags ringde jag till mitt försäkringsbolag Trygg Hansa för att anmäla vår vattenläckage  nere i källaren.

Jag kom efter många försök och långa köer äntligen fram till en skadehandläggare. En högljudd och bullrig man som jag kände inte alls ville lyssna på mig utan hade en väldigt förutbestämd åsikt om vad som hänt. Det retade mig massor men sen slog han till med "Jag kan erbjuda er X kronor om din gubbe river taket själv", en stund senare "men nu måste du prata med din gubbe om detta erbjudande eftersom det är han som IMG_9698skall göra jobbet" och en sista gång "sammanfattning om erbjudandet, din gubbe river taket själv så får ni ut X kr i ersättning för jobbet".

Talade om för honom att det inte alls är så vi fördelar jobbet hemma varpå han kläcker något i stil med "ja ha du vill kanske hjälpa till".

Det var så nära att jag slängde luren i örat på honom. Så upprörd, hatar när de tar för givet att jag är en liten hjälplös varelse som inte klarar av att riva ett innertak på egen hand. Vad är det som säger att jag har en man hemma som klarar av det?

Efteråt fick jag svara på en enkät om bemötande mm tyvärr hade de inga frågor om idiotiska förutfattade meningar.