04 mars 2010

Lite resfeber och packningsångest infinner sig

Inser att om 8 dagar far jag upp till Abisko för turåkning och jag har knappt funderat på vad jag skall ha med förutom att jag köpt en ny jacka (som är av herrmodell så dragkedjan kommer ju göra mig tossig). Borde surfa runt lite och se vad man borde ha med sig på dagsturer ute till fjälls. Kanske borde köpa mig en lätt spade? Tänk om det blir storm eller nåt och vi måste gräva ner oss.

Har du några bra tips på vad vi bör tänka på? Vad får jag inte glömma att packa ner?

Funderar hur jag skall göra med kök, har ett gas och ett spritkök. Finns det gas som klarar vintertemperaturer eller är det bättre att ta med spritköket?

Vi har kikat runt på lite turer och klurat fram och tillbaka och bestämt oss för att inte spika något förrän vi kommer upp och vet hur vädret blir osv. Men ett grovschema har vi gjort.

Lördag: ankomst, planera dvs kika på kartor och plotta ut vägar, proviantera.
Söndag: tur (kanske blir det Glidaren)
Måndag: tur (kanske Kårsavagge)
Tisdag: tur (kanske åka till Björkliden och därifrån till Låkktatjåkka
Onsdag: telemark el tur (Jag skall inte åka telemark så gör Liliane det tar jag en tur på egen hand kanske till Kratersjön/Rallarkyrkogården eller varför inte till Lapporten)
Torsdag: snöskopromenad (blir väl ut på älven/sjön kan jag tänka mig)
Fredag: Hemfärd för mig och Liliane åker till Ishotellet.

Åh jag längtar så mycket, känns overkligt att jag bara har en jobbvecka kvar innan det bär iväg.

Inga kommentarer: