26 april 2010

Skruva fast den i väggen

När IKEA säger att man skall förankra en möbel i väggen så skall man göra det. Vincent fick sin 6-lådors Malm ihopbyggd igår och stoppade lite kläder i 2 av lådorna. Sen drog han ut översta och understa lådan och lyckades som tur var stoppa byrån från att falla över honom. Han lyckades hålla emot och ropa på hjälp. Snacka om att jag blev skraj, den var förbaskat tung. I kväll blir det att leta fram beslagen och förhoppningsvis ha rätt sorts skruv hemma.

Av någon anledning läste vi inte det kravet som ett måste utan mer som "om era ungar klättrar i lådorna förankra byrån i väggen". På IKEA i Haparanda stod Malmbyråerna fristående mitt på ett golv så därför tänkte jag nog aldrig på att de behövde förankras. Inte så smart tänkt.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

Peter Parnes sa...

Min son har ett fint vitt streck i pannan (ärr) från en IKEA-hylla som ramlade.

(Han fick dock 19.000 i ersättning från försäkringsbolaget).

Béatrice Karjalainen sa...

Här blev det bara dörrkarmen som fick sig ett ärr som tur var.

Sara sa...

Fy, vad otäckt! Vilken tur att han klarade sig!

Vad roligt att du hittade till min blogg! :)

Kram!