07 juni 2010

10 mil till fots om 25 dagar, dags att träna

Inser att det nog är bäst att ställa bort cykeln för ett tag nu. Om 25 dagar skall jag stå vid startlinjen för Lapland Ultra i Adak (betalade idag så nu finns ingen återvändo).

Verkar inte bli någon långpaddling för mig i år, gänget valde att paddla midsommarhelgen och min familj kommer knappast godkänna att jag är borta då och dessutom paddla i tre dagar helgen innan ett ultradistanslopp (om än i vandringsklassen) kanske inte är det smartaste ur uppladdninghänseende.

Nu skall jag klura på hur jag bäst laddar för Lapland Ultra, nya skor måste införskaffas och hinna gås in så det är nog dags att lägga bort stålhingsten och återgå till promenerande om kvällarna (ikappjagandet av mil måste alltså vänta lite). Hade planer på att gå till Luleå på lördag då vi skall ha träningsavslutning med jobbet men Vicents karateklubb ha avslutning så vi får se om jag hinner gå. Den här veckan har jag även tänkt att hinna med en cykling till/från jobbet, har ju inte hunnit bli av innan. kanske nu på onsdag om jag kommer ihåg att ta med ombyte så jag slipper släpa på det på cykeln.

Det är visst bara 60 dagar kvar till Fjällräven Classic oxå, jösses vad tiden går fort.