04 juni 2010

Krasch bom bang

Skulle backa ut från parkeringen på ICA. En annan bil stod och väntade på att svänga in på min plats så jag backade ut långt för att köra iväg i rätt fil. Tittade givetvis bakåt innan jag backade såg inget. Började backa och pang, smällde in i hörnet på bakspoilern på en annan bil som också backat men stannat för att släppa förbi en bil. Ingen av oss hade skadeanmälanblankett i bilen så det blir till att träffas i morgon och försöka ordna papperna. For till Polisen för att hämta en blankett men de hade givetvis hunnit stänga när jag kom dit. Hittar heller ingen blankett att ladda ner, varför har man inte den på nätet? Men det räcker kanske att man var för sig istället fyller i skadeanmälan på webben till sitt försäkringsbolag? Men det är alltid bättre att göra det tillsammans och vara överens om förloppet.

Jag såg bilen i backspegeln en bråkdel av en sekund innan det smällde, Vincent flyttade på huvudet och plötsligt var det en bil bakom honom. Man skall inte ha långa ungar bak de är i vägen. Men hade jag haft uppsikt sidobackspegeln hela tiden jag backat borde jag sett bilen. Vet inte om han backade fortfarande när vi smällde eller om han då hade ställt sig helt stilla för att släppa förbi bilen. Jaja det blev inga jätteskador på hans bil, en skärm som behövs bytas och min bil klarade sig med en liten liten repa i min skärm, såg inget mer nu i alla fall får kolla mer noga i morgon. Hoppas vi kan komma överens om förloppet och om vi båda är skyldiga eller bara en av oss.

Men så trist och onödigt.



Inga kommentarer: