22 november 2010

Mamma, de där Södertälje de var inte så mycket Kings

LF BasketIdag på lunchen stötte vi på Håkan Larsson i LF basket och jag insåg att kvällens match är hemmamatch. Så när jag kom hem på kvällen frågade jag grabbarna om de ville gå på basket idag. De har inte varit på basket sen de var kring 1-2 år gamla så det var ju dags.

Vi skyndade oss till Luleå och kom bara några minuter innan match till Pontushallen för att upptäcka att de bara tar kontanter i kassan. Suck, jag hade bara 105 kr i plånboken. Vi hade gett upp och var på väg från hallen för att gå och äta istället när min kollega Johan som också är basketintresserad kom. Frågade lite snällt om han hade några kontanter att låna ut och jovisst han och hans polare skrapade ihop så jag kunde köpa biljetter. Tack Johan och kompis"!

hermanVi fick ståplats på ena långsidan, ungarna lyckades sätta sig i en trappa. LF Basket och Södertälje Kings bjöd på en riktigt bra match där hemmalaget segrade med 87-66. Ungarna verkade gilla det och jag insåg hur mycket jag saknat att gå på basket.

Herman lyckades snappa åt sig en av buffarna som kastades upp på läktaren i en Time Out, stolt kille.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: