02 december 2010

Jäkla skit

Ett rör frös sönder i källaren igen, vi hade lyckats glömma bort att slå på elelementet i det nedre garaget och vips hade vi en vattenläcka. Det konstiga är ju att vi inte ens har haft det speciellt kallt. Åter igen tur att det var i pannrummet som är helt i betong med golvbrunn. Men inte är det så kul ändå. Röret som gick sönder går till ett handfat vars placering vi aldrig riktigt förstått där nere i pannrummet, kanske kan man lika gärna kapa ledningarna dit och slippa läckaget den vägen?

En enda fördel nu när jag sitter och väntar på rörmokaren kan jag ägna mig åt Lottens julkalender och lucka 2. Aldrig känner jag mig så korkad som i december. Men det är sjukt kul.

3 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Det är synnerligen förbjudet att känna sig korkad! Kom igen nu och gissa på Dan Brown eller Hjalamr Söderberg eller Björn Ranelid eller Annie Get Your Gun!

Lotten Bergman sa...

Och Hjalamr är Hjalmars föregångare.

Béatrice Karjalainen sa...

Jag gissade ju i morse. En googling på de mest knasiga meningar gav en så klockren träffbild att jag totalignorerade ditt uttalande om att det inte var det uppenbara eftersom denna kvinna var någon jag aldrig ens hört talas om innan.Förövrigt har hon skrivit en barnbok jag blev nyfiken på den om de som byter jobb.