06 april 2011

Jaha då var det dags igen

Hb 113 (woho legat över 100 i flera månader nu) och tomma järndepåer = nya järnsprutor. Så glad att man har högkostnadsskydd här i Sverige för medicinen kostar denna gång 3555 kr men eftersom jag klarade mig inom ett år så betalar jag alltså 0 kr denna gång. Jag är rätt glad över att vi har ett skattesystem som gör att vi alla hjälps åt. Även om det vore ännu bättre om de som har mycket ansträngd ekonomi slapp att bekymra sig ens över högkostnadsskyddet, 1800 kr på ett kan vara en stor ekonomisk ansträngning även om det skall gå att få det på avbetalning.När jag var arbetslös bävade jag mig för att hämta ut medicinen och gick ofta utan att behandla anemin tills kroppen absolut inte orkade mer eller så tog jag tabletter som gav mig jättejobbiga biverkningar bara för att de var mycket mycket billigare.

Inga kommentarer: