12 maj 2011

Får man inte fara till Billund i Danmark med SAS på bonuspoäng?

Klickar glatt på “50 % poängrabatt på bonusresor” hos SAS under Mina sidor.

image

Fortsätter att läsa, ja men kolla det gäller ToR för valfri destination inom det område jag vill åka till. Klickar glatt vidare till att “Boka Bonusresa” för att kolla hur många i familjen som kan ta sig till Billund, Danmark för mina poäng på det datum vi önskar åka.

image

Men tji fick jag inte finns den flygplatsen med.

image

Dubbelkollar så jag inte missuppfattat något och skriver in Danmark istället och jo då dyker det upp Köpenhamn, Ålborg och Århus. Men inget Billund.

Aha SAS kanske inte flyger till Billund tänker jag då och går till vanliga bokningen föra att kolla, jo men visst kan jag välja Billund där.

image

De har alltså begränsat erbjudandet till specifika orter utan att skriva ett ord om det på vägen fram till bokningen. Eller är jag helt enkelt korkad och missar något?

1 kommentar:

Trebarnsmamman sa...

Haha, snyggt jobbat SAS...här skall inga bonusresor användas till nöje inte ;) På dem bara. Klart ni skall till legoland!!!!!!