17 september 2012

En tur på Herstsöstigen i bilder

I söndags gick jag och Mattias en sväng på Hertsöstigen i naturreservatet Hertsölandet-Ormberget i Luleå (en liten avstickare gjorde vi också och fann en fantastisk myr). Den invigdes i lördags men allt var inte på plats ännu, skyltar och ledmarkeringar saknades bitvis men naturen var ändå fantastisk.

Mina foton från turen hittar ni i mitt Picasaalbum där de också finns som ett bildspel som är större än det här nedan. De går även att se på Google Plus och den bildkartevy som den bygger upp. Jag tar gärna emot synpunkter på mina bilder. Ny kamera och rätt nybörjare på att fotografera med annat än telefonen.

Mattias bilder hittar ni här.

Har ni tid och ork, passa på att åka ut nu i höstfärgerna, det är helt klart värt resan. Många av ställena kan man ta sig med bil också, man måste inte gå 2,1 mil som vi gjorde. Hur vi gick hittar ni i min FunBeat eller bilden nedan.

Alla mina bilder är Geotaggade genom att använda Garmin BaseCamp som tog min GPS-logg från min klocka och jämförde med tiden på fotona. Det är väl inte 100 % korrekt alltid men ger ett bra hum om var bilderna är tagna.



Rundan på karta, klicka på kartan för att komma till en bild som går att zooma och byta till satellitläge 

Inga kommentarer: