25 januari 2013

Det kom ett musiktips! #003 #blogg100

Ibland får jag mail från Spotify om att de lagt till något nytt i sitt stora härliga bibliotek med musik. Oftast går det mig relativt obemärkt förbi men igår stod det "Lost Sirens from New Order is now available".

New Order!

Jag kan inte ens minnas när jag såg något nytt från dem senast, fick kolla i Wikipedia och inser att jag till och med missat en skiva (Waiting for the Sirens' Call) som kom 2005 och den finns inte på Spotify heller :-( Uppdatering, den finns visst där fick jag veta av +Sven Törnkvist på G+ lades till dagen efter miyy inlägg.

Idag när jag kom till jobbet slog jag igång albumet Lost Sirens och har nu kommit nästan igenom hela och kan bara säga att jag gillar det jag hör. Ser i Wikipedia att det spelades in 2002-2003, måste säga att det är tråkigt att så mysiga låtar har fått ligga gömda i 10 år.

Men kanske är det bara ytterligare ett tecken på att den här tanten fastnat i gammal musik :-)

Inga kommentarer: