22 januari 2013

Skall försöka bli en lite mer aktiv bloggare via #Blogg100

Bisonblog utmanar oss i #Blogg100 som går ut på att skriva ett blogginlägg om dagen i 100 dagar. Jag har varit lite blogglat på sista tid, haft tankar men inte riktigt tagit mig tiden att skriva ner. Sen ligger jag en vecka efter med mina 365foton2013 dessutom så jag behöver en liten spark i baken. Fast där är jag mer efter för jag inte hade tid att fota innan vi for till Abisko. Kom hem med 407 tagna kort så några kanske det blir att faktiskt visa upp oxå. Men antalet motiv är inte så många.

Den 23 januari drar det igång. Haka på du oxå, så kanske vi kan få snurr på den där bloggosfären igen :-)
Målgång sker 3 maj.

Reglerna lyder så här:

  • #Blogg100 startar onsdagen den 23 januari 2013 
  • Varje dag, 100 dagar i rad, måste minst ett nytt inlägg publiceras på din egen blogg. 
  • Tagga varje inlägg med taggen #blogg100 
  • Det finns inga krav på hur långt inlägget ska vara. (Ett inbäddat youtubeklipp är också ett inlägg). Det är helt okej att förhandspublicera inlägg, men det blir kanske roligare att skriva tätare inpå själva publiceringen.

Inga kommentarer: