05 mars 2013

När måsten finns men inte orken #042 #blogg100

Ibland finns det jobbmåsten och ibland sammanfaller de med föräldramåsten. Så var det idag. Jag har grejer som bara måste tas fram till möten av olika slag men väntar på info från andra.

Han inte få det innan jag åkte från jobbet 15:30 för ett egentligen rätt menlöst utvecklingssamtal på skolan (yngsta sonen är så välartade och klippsk att mötena blir tråkiga, men det är ju samtidigt extremt skönt).

Uträttade ett ärende på stan som blev en tur till Storheden, friluftsdag på skolan i morgon och stora sonen behövde valla och nya stavar.

Kom hem och resten av familjen hade ätit, jag fick ena efterfrågade infon 19:28 (dwt andra har inte kommit) och tog fram jobbväskan för att sätta mig och jobba.

Då slog tröttheten till. Jag orkade inre lyfts datorn ur väskan. Ögonen gick i kors. Hjärnan gjorde jobbshutdown.

Så nu ligger jag här ner bäddad i sängen kl 20:00 utan att ha fått i mig middag annat än en näve nötter i bilen och ställt klockan på 05:30 för att hinna jobba innan jag går till jobbet.

Har träning i morgon som jag skulle behöva skippa för att hinna mina måsten men då kommer det dåliga samvetet för att jag inte utnyttjar den möjlighet vid har till träning på arbetstid. Hur jag än gör blir det fel. Många föräldrar skjutsar sina barn till friluftsdagen, är där och hejar när deras ungar åker skolmästerskapen i skidåkning själv är jag glad att jag lyckats ordna valla, stavar och fika i tid.

Sambon ville att vid skulle se Mr Selfridge som vid missade i lördags ihop. Men jag orkar bara inte. Så ytterligare ett dåligt samvete.

Suck, ibland blir allt bara kaos i min planering. Hoppas innerligt att jag får upp ögonen kl 05:30. Jag måste hinna fixa 2 grejer. Måste.

Och nu har jag i alla fall lyckats göra mitt Blogg100-måste oxå. Alla de där fotona från fjäll turen får ligga på vänt några dagar till. 365foton-måstet får komma i en batch om några dagar. Kanske i helgen även om jag då måste upp på Gruvberget och städa här hemma.

Natti natti!

PS. Hoppas innerligt att tröttheten inte beror på anemi igen. Orkar inte med ett måste till, gå till vårdcentralen och ta prover och ligga där med dropp 2 ggr. Så vid säger att jag bara sovit lite lite.

2 kommentarer:

Pontus sa...

Nog orkar du komma idag! :) Tänk på alla roliga människor och så tänk på vår lilla "utmaning" på styrkan... ;)

Béatrice Karjalainen sa...

@Pontus tyvärr måste jag svika dig idag, jag skall faktiskt vara social med vänner jag inte träffat på 100 år, en av dem fyller år och jag har saknat att träffa dem. Så du får göra styrke för mig oxå.