08 mars 2013

Tanten tittade förbi #045 #blogg100

På väg hem från en sen kväll i Luleå idag svängde jag förbi uppe på Gruvbergsstugan för att hämta en sak. Hade ingen aning om att stugan var uthyrd så jag blev aningen förvånad när jag möttes av ett 50-tal rätt så fulla (men städade) ungdomar som dansade och verkade ha kul.

Man kan lugnt säga att de såg förvånade ut när en tant swichade in på partyt, låste upp en dörr till ett rum de inte får vara i och sedan öppnar ett skåp de garanterat blivit tillsagda att låta bli. Ur rummet hämtar tanten papper och ur skåpet tjocka spritpennor.

Sen gick jag därifrån utan att säga ett ljud, hörde bakom mig "Vem fan var det där, var det någon av våra lärare eller en morsa och vad skulle hon med de där grejerna till?"

Nu står det i alla fall en trottoarpratare med info om att Gruvbergsstugan har servering 11-14 och backen öppen samma tider på lördag och söndag ute på Gamla Lulevägen. Kanske ser de den när de åker hem i natt och fattar.

Inga kommentarer: