27 april 2013

Det är svårt att hitta lugnet #095 #blogg100

Jag brukar åka till Abisko för att komma bort från allt, få lite lugn och ro. Men sen jag kom hit i torsdags har det inte riktigt velat infinna sig helt.

Var jag än gått har det varit skoter- eller helikoptertrafik, på Turiststationen är det ett jäkla hålligång med folk som hinkar öl i mängder. Det är väl endast på mitt rum jag har det lugnt. Lite tråkigt utveckling här på stationen tycker jag. Förr var det aldrig en massa högljudda gäng här. Folk läste, skrev och småpratade. Idag lämnade jag brasrummet när 4 st bestämde sig för att det var ett utmärkt ställe att lära ut bridge på. Orkade inte sitta där medan de tjafsade om reglerna och strategier. De var inte direkt tysta. Och från Storstugan hördes skrik, applåder och allmänt tjoande  och det en timme innan trubaduren skulle dra igång.

Hur mycket jag än älskar naturen här så kanske det är dags att försöka hitta ett nytt paradis för lugnet. Men var, finns det ens platser i fjällen kvar där man satsar på lugn och ro och inte på party?

Inga kommentarer: