02 maj 2013

Färdig! #100 #blogg100

Oj så nära att jag inte han, eller ens kom ihåg just idag. Sista #blogg100-dagen idag och här har jag suttit och deklarerat och tidsredovisat en helt galen april.

Hur har det varit att blogga varje dag i 100 dagar. Hyfsat lätt att komma ihåg, 2-3 gånger har jag inte hunnit publicera innan 12-slaget mest pga datorstrul eller mobilen som tycker att första publiceringen alltid skall misslyckas.

Har jag alltid haft något att säga, nä verkligen inte.

Men jag har i alla fall tänkt mer blogg än tiden innan som var väldigt obloggig och jag har använt bloggen istället för twitter/G+ och till viss del fått mer kommentarer den vägen.

Kommer jag fortsätta, jupps, jag skall försöka blogga mer, men framför allt avsätta mer tid och inte stressa fram bara för att. Men jag gillar ju att skriva, det rensar tanken att låta orden ramla ner i bloggen istället för att snurra i skallen när jag skall sova.

Egentligen är det väl bara två inlägg ett om alkohol och ett om skyltdockor på de här 100 dagarna som verkligen blivit läst och blev lite delat på Twitter/G+. Kanske skulle jag nöjt mig med de inläggen :-)

Man märkte också att i början fick folk fart på kommenterandet, var nästan som under 2005-2007 då bloggarna var som mest aktiva men nu sista halvan avtog det rejält, kanske var det också pga av att orken/tiden för att skriva något vettigt inte riktigt fanns där. På tal om kommentarer slog jag igår på G+-integrerade kommentarer, får se hur det funkar när någon väl väljer att kommentera något.

Tyvärr kom jag av mig i mitt 365foton lite, har en massa bilder som skall läggas upp men inte haft tid, jobbat lite väl mycket på våren. Men nu har det lugnat ner sig och jag hoppas få lite mer tid för både skrivande och fotande.

Men roligast är att jag åter börjat läsa andras bloggar igen, kommer sakna mitt #blogg100-flöde i Google Reader men nu försvinner å andra sidan Google Reader snart också och jag har ännu inte funnit någon ersättare så bloggläsandet lär väl avta igen vilket är synd för det finns så många bra och intressanta skribenter där ute. Förhoppningsvis fortsätter de och förhoppningsvis hittar jag ett sätt att konsumera bloggar som jag trivs med.

Tack Fredrik för att du kom med utmaningen! Önskar jag kunde komma på avslutningen 13 maj men tyvärr en vardag mitt på dagen i Stockholm funkar dåligt när man bor i Boden och har kundmöten på förmiddagen :-/ Kan i bästa fall vara på plats 16:30 men känns lite tråkigt att missa hälften.

Inga kommentarer: