12 maj 2013

Huvudet fullt av tankar #110 #blogg365

Ytterligare en dag med sök. En dag med mycket frustration men oxå skratt och sol.

Sol fattar ni solen sken idag och jag såg tussilago!

Vi kanske får vår/sommar snart.

Söket känns så frustrerande. Känns som alla ställen är avsökta nu men nada resultat. Känns lite olustigt att ställen jag brukar springa/vandra/cykla på anses vara högintressanta tänk om hen blivit överfallen. Vem kan då bli det nästa gång.

Vi får se om det blir någon mer sökning och om jag då hoppar in i kedjan. Jag hoppas på lite mer ordning och lite mindre kockar i soppan i så fall. Idag var det många tyckare samtidigt och aningen kaosartat emellanåt men vi fick ordning på det tillslut men det tog onödig energi.

Saker jag saknar:
* genomgång om personen vi söker, vi skall inte ha förväntats ha tagit del av signalemente via media
* ordentlig genomgång av vad det innebär att gå på linje, många som gick och pratade med ansiktena mot varandra istället för att titta ner en gick och fipplade med sin mobil mitt i linjen.
* gemensam terminologi man går på linje inte på led, man ropar räta upp linjen när man menar just det och stopp när alla skall stanna osv...
* förståelse att "fynd" inte betyder att alla skall rusa dit
* någon sorts info varför vi söker i ett visst område, förstår om de inte kan berätta allt men det ger ett bättre engagemang
* att alla har adekvata kläder på sig
* att alla har mat och vätska med sig, folk med låg energi kan bli riktigt enerverande
* instruktioner om hur man bäst söker av ett område som man inte kan täcka av med en kedja direkt.

Mycket är bra men som sagt det finns saker som kan förbättras.

Inga kommentarer: