04 maj 2013

Mer paket #102 #blogg365

Triopo GX-1027, bild från Cyberphoto
Idag fikade jag med Anders och Nogge på Linas och fick paket. Fast vad det var i dem visste jag pga lite olyckliga omständigheter men lika roligt ändå.

När jag for till Abisko insåg jag att jag inte hade något stativ med mig, och tänkte hyra ett på stationen men det visade sig att hyra kostade 500 kr men att köpa loss stativ och huvud 700 kr så jag bestämde mig för att köpa loss. Jag använde det inte första dagen och chattade lite med Anders morgonen därpå. Det var ett jäkla frågande om jag hade med stativ så jag berättade om mitt inköp. Då var han tvungen att be mig lämna igen det för de hade en present till mig som dock inte han komma innan jag for (fast sen visade det sig att den visst hade kommit i tid med tanke på min tågförsening men det gick inte att lösa då).

Triopo B-1, bild från Cyberphoto
Tur var väl det för när jag testade stativet jag köpt loss visade det sig att en skruv i huvudet var avslagen, när man fällde ut benen så lossnade de. Uthyrningsgrejer verkar folk inte vara så försiktiga med. Det blev inga problem att lämna igen, jag fick betala 1 dags hyra istället.

Så idag var det alltså dags att få mitt paket, ett lättviktsstativ (med mittenpinne för att kunna vända och fota neråt) och ett litet huvud, passar min lilla kamera och min lättviktsfilosofi alldeles utmärkt. Nu förstår jag ju varför jag fått typ 100 frågor om vad jag tittat på för stativ, vad jag varit ute efter.

Detta är så lätt att det kommer kunna följa med i packningen till Spanien. Mycket bra.

Tack mina kära vänner!




Inga kommentarer: