09 juli 2013

Finn ett fel! Nä jag menar två fel.

Läser deklarationen på lapparna (Northern China) som sitter på min nya sovsäck (Mountain Equipment Helium Solo Standard) och jämför med texten (Ungern) på addnatures webbsida varifrån jag beställde. Sen när ligger Ungern i norra Kina? Eller är norra Kina ett distrikt i Ungern kanske?

Sen undrar jag över det där med kort dragkedja, den går ju ända ner till footbox. Men det är bra, visserligen lite tyngre men skönt att kunna ha den som täcke med footbox om det behövs. Har kort på min vintersäck och det är ibland svårt att komma i och ur den.

Skall lägga säcken på vågen senare så går vi se om de 390 g som nämns på webben eller de 400 g som står på lapparna på säcken stämmer. 400 kan ju vara med packpåse. På tal om sådana varför gör man dem svarta? Grejer man vill hitta tidigt på morgonen när man är trött och skall packa ihop sina grejer borde vara i lysande färger eller i alla fall samma färg som det som skall ner i den.

Uppdatering: Hur blev "högkvalitativt Ungerskt gåsdun" till "premium quality duck down from Northern China"? Får väl hoppas det är livsmedelsfåglars dun fortfarande, det är ju rätt vanligt att man äter anka i Kina.

Uppdatering 2: addnature har börjat ändra på sin webb nu. Undra om det är en slump eller om de läst mitt inlägg, de svarade ju varken här, på twitter eller på G+.

Uppdatering 3: sent på kvällen kom deras svar, se i kommentarerna nedan.



Inga kommentarer: