07 juli 2013

Skall det aldrig ta slut?

Jashas sår såg så fint ut i morse när jag tvättade av honom. Trodde han kunde bli av med kragen på söndag eller måndag. Men så nu på kvällstvättningen var det en stor bula. Lyckades pilla upp en sårskorpa och klämma på den så ca 2 msk var rann ut. Ny böld.

Känns som det aldrig kommer ta slut och veterinären ville ju inte sätta dränage för det inte var så djupt. Suck nu verkade jag heller inte få ut allt. Kunde liksom inte klämma allt för hårt. Det gjorde ju ont på honom, han dom inte brukar säga ett Knyst när jag tvättat och spolat i såret skrek högt så jag fick sluta. Frågan är om jag skall ringa jouren i morgon (undra om försäkringen täcker samtalet på 200 kr inte för att jag inte har råd utan mer att jag tycker det är för jäkligt att ta 200 bara för att ringa och få råd/en tid) eller vänta till på måndag.

Känns som det skulle behövas snittas upp och tömmas ordentligt.

Är lite trött på det här nu. Det har liksom hållt på över en månad nu.

Inga kommentarer: