16 juli 2013

Sur och sur om foten

Idag har jag varit ute i regn i 3,5 timmar och sökt en försvunnen man i Luleå. Tog på mig mina Salomon Synapse Mid för att ytterligare gå in dem.

Först duggade det bara men sen började det regna allt mer och jag drog på mig mina regnbyxor som jag noga spände åt över skorna.

Vi gick i blött gräs och plötsligt kände jag hur högerfoten blev blöt på sidan och undertill och efter ca 30 minuter till var foten sjö blöt och det kippade i skon. ClimaShieldskyddet är alltså inte vattentätt i ena skon. I den andra funkar det som det skall. Den fotens strumpa var mer bara svettfuktig.
När jag beställde skorna var det ungefär ett under att de fanns att beställa från Salomon och det tog 10 dagar innan jag fick dem. Så hur blir det nu då. Hur skall jag hinna gå in ett nytt par?
Upptäckte en annan sak också och det var att skosnörerna gled upp. Har qicklace på flera andra och aldrig varit med om det innan.

Till råga på allt verkade det som om min regnjacka släppte in vatten eller så bildades det kondens på insidan. Blött var det i alla fall på delar av ryggen.

Inga kommentarer: