22 september 2013

Slipper jobbet i morgon bitti

Logistiken på sjukhuset är ju skrämmande. 

Jag har varit på sjukhuset i 3 dagar (nästan i alla fall,  hemskickad 2 gånger) . Träffat 1 doktor på akuten. 2 ronder har aldrig kommit och jag har blivit hemskickad. Igår för att nya prover skulle tas idag. Idag för att de kom på att det är bättre jag får träffa en behandlande läkare än en "helgdoktor". 

Så i morgon skall jag vara där före 9 igen. Slipper därmed gå till jobbet i morgon bitti. Får en skoldag jag inte planerat. Den i fredags var i och för sig inte heller tänkt att bli. Skulle ju bara på VC och ta ett prov som tar 5 min. Men hamnade på akuten istället och inlagd. 

Hmm undra om jag får faktura på Ferinject. När jag tar det på VC kostar det mig ett helt högkostnadsskydd. Undra om man betalar för blod också. Skit samma jobbet betalar ju faktiskt. Skönt det. Men vem betalar missad inkomst pga denna dåliga logistik?

Inga kommentarer: