22 november 2013

Min älskade Nexus 4 är svårt sjuk


Sur och förbannad på Google just nu.

Jag har en Nexus 4. En telefon jag vart väldigt nöjd med tills igår kväll/idag.

Det kom ett meddelande om att nu fanns en uppdatering av operativt.

Jag valde att installera den. I slutet skall den uppgradera appar men där någonstans hängde den sig. Jag provade att starta om telefonen men då vägrar den att boota upp.

Provade idag med att sideloada 4.4 nix det gick inte. Något felmeddelande.

Provade då att försöka sideloada 4.3. Nähä det gick inte heller.

Provade wipe data/factory reset men nä det funkade inte heller. Den försöker boota upp med 4.4 och hänger sig.

Så nu har jag en obrukbar jobbtelefon som inte ens är ett år gammal. Får väl försöka få det som ett garantiärende kanske. Jag har ju dessutom kört den väldigt ren och aldrig rootat eller nåt så då tycker jag faktiskt att en OTA uppdatering skall funka smärtfritt.

Sur och grinig just nu. Tur jag har en iPhone oxå så jag klarar av mitt mobila liv. Vara hel utan skulle ju döda mig :-)

Inga kommentarer: