04 januari 2014

Det blir Abisko i 5 dagar


Det blir Abisko i 5 dagar, bokade på STF på Keron, velade fram och tillbaka och det var en del funderingar om jag skulle kunna åka, ungar som behöver skjutsas mm. De hade bra pris på Abisko.net på deras nya "New Hostel" 800 kr/natt i 2-bäddsrum och på SFT skulle de ha 885 kr/natt men möjligheten att nyttja huvudbyggnaden och brasrummet där fick avgöra denna gång när jag väl insåg att jo jag kan åka. Tycker det är så skönt att kunna krypa upp i en stol där framför elden och värma upp mig efter en kall dag och dessutom vet jag att de har bra torkrum nere i Keron vilket jag inte hittade någon info om på Abisko.net.

Har inte varit i Abisko sen jag var där i april i fjol, så läge brukar det inte gå mellan gångerna. Igår redigerade jag klart bilderna från den turen. Får se om det är "vårväder" även där som här. Bilden ovan är från albumet.

Får se hur mycket fotande det blir, är ju inte så många timmars ljus men stativet skall också med.

Tog vilodag idag så ingen bild på militärbron :-)


Inga kommentarer: