30 maj 2014

Ensam #091 #blogg100

Sambon har åkt på hårdrocksturné först Stockholms Fields idag, Grönan i morgon  och sen söderut för Sweden Rock Festival. 1,5 vecka är han borta.

Själv skall jag åka med stora sonen och hans klass till Bodaborg i morgon. Hade jag inte haft de här jäkla smärtorna i mitt ben hade jag nog sett fram emot det. Är glad att jag slipper köra (i min kaffestinkande bil) för mitt ben hinner domna bort till och från jobbet 30 minuter. Är aningen längre till Skellefteå. 

Verkar som vi kommer få lite halvtaskig väder i morgon men de skall ju mest vara inomhus. Hade jag inte haft så ont hade jag kunnat vara med om vi oxå skall tävla. Förvisso finns det banor som bara är "kluriga" och inte kräver någon fysik men just nu känns det som skallen inte heller vill vara med riktigt. Alldeles för mycket tankar på saker och ting. 

Ja ja vi får väl se i morgon. Hade gärna fått sova ut i helgen men icke. Blir uppstigning kl 07 båda dagarna. Jag längtar så efter att få sova. Får väl sätta mitt hopp till nationaldagen, tror inte jag eller barnen har något inplanterat då. 

Måste få ut mail om insamling av pengar och hitta något lämpligt att köpa oxå. En fundering, många i klassen brukar vara urusla på att betala skriver man ändå klassen/alla namnen på kortet. Barnen kan ju inte rå för att deras föräldrar är slarviga eller kanske inte har råd. 

Inga kommentarer: