20 maj 2014

Sommarnatt #081 #blogg100

Dagen började med kallt och blåsigt men lagom till hemfärd från jobbet kom solen fram.

Hade tänkt prova att springa lite men det sket sig pga ett hungrigt barn och ett annat som behövde skjuts. Fixade mat till igelkottarna oxå. Idag kom båda och åt samtidigt i en paus parningsleken.

Så vid 22 fick jag lite egentid och packade ner kamerautrustning, liggunderlag, thermos med te och en jacka och drog till bron mellan norra och södra Bredåker. Hade kollat upp att solen skulle gå ner över över älven där.

Parkerade bilen vid brofästet på södra sidan och satte mig vid älvkanten under bron och väntade och knäppte bilder. Solen var på väg ner bakom bergen och himlen blev rosa men aldrig riktigt så där knallorange som jag ville ha den. Men på bild kunde jag få den så om jag valde solnedgång som ställning i kameran.

Drack mitt te och njöt av vyn. Satt som ett troll under bron i 1,5 timmar.

Eftersom Bloggerappen på Android funkar uruselt (man kan inte publicera inlägg om det är med bilder i dem) så får jag fixa in bilderna i morgon. Min iPhone tyckte att det var OK att gå från 48 % batteri till noll för att jag öppnade kameraappen en gång till.

Inga kommentarer: