19 juni 2014

Nix och klipp

Idag fick jag veta att jag inte kommer få tjänstledigt i år för studier. Nästa vecka kommer beskedet om jag kommit in eller inte. Men jag tror knappast jag kommer att ha råd att säga upp mig för att plugga. Det kryllar inte direkt med jobb här uppe.

Tröstade mig med fika på stan med Herman och sen klippte jag topparna på håret som hade börjat bli lite trassligt. Vågade gå till en lärling igen, denna var duktig, lyssnade och fixade till håret ett steg närmare ett jämnlångt hår utan uppklipp. Men det kommer ta minst ett år till innan jag är tillbaka där jag vill vara med håret. Det måste få chans att återhämta sig efter det massiva håravfallet i fjol innan jag ens tänker tanken att ha någon uppklippning. Hon klippte även av det rakt där bak istället för typ en lock som var lite längre än övriga på mitten samt klippte in det förhatliga avklippta framför öronen. Så mycket bättre nu trots bara 1-2 cm borta. Nu skall det som sagt få tjockna lite och växa några cm till innan jag är nöjd.

Inga kommentarer: