17 juni 2014

Som det kan bli

Idag gick jag från jobbet 1,5 timme för tidigt för att hinna med att åka till Boden, hämta Vincent, åka till Sävast och vara en av chaufförerna till bortamatchen på Bergnäset i Luleå. 

När vi skulle åka från Sävast visade det sig att vi hade 2 eller om det var 3 extra bilar med oss för de ville se matchen. Barnen packade in sig i dem oxå så jag skjutsade endast mitt efter barn (han ville det så vi kunde styra hemåkandet själva). 

Vincent skulle inte ens spela denna match. Bara vara reservmålvakt. 

Vi hade fått info om att matchen skulle börja kl 18 och vi var nog där 1705. Vi föräldrar satte oss på en bänk vid fiket. Strax innan 18 tyckte vi det var lite underligt att inte BAIK värmde upp. Det började regna och jag kollade BAIKs laget.se-sida och där stod det matchstart kl 19. Men åhhh här satt vi i kylan sen en timme tillbaka och så börjar inte matchen förrän om en timme. Nå ja vi överlevde och bänkade oss på läktaren i regnet. Jag satt under mitt paraply med en filt om benen. Men varmt var det ju inte. 

Bredvid mig fick jag en lillebror till en spelare, snart 3 år gammal. Frågvis som få, pillade på allt. Han gjorde så jag missade alla 3 mål vårt lag gjorde. Ena stunden var det för att han klickade loss på alla knappar på min klocka, andra att jag skulle säga färgen på pärlorna i min Frälsarkrans och vid sista målet lekte han tittut med min filt. 

Så där satt jag och frös i regnet, tagit ledigt från jobbet trots att det inte hade behövts, kört till Bergnäset fastän det fanns andra att åka med för sonen, min son spelade inte och jag missade alla målen. 

Sen åkte jag och sonen på Mc Donald's för snabb middag. Fick bröd med tapioca i. Nu klåda i hela munnen och lätt svullen. 

En toppenkväll! Nu har jag nackspärr och sambon som har lunginflammation skall göra sitt bästa för att mjuka upp mig lite. 

Ont i halsen har jag också men det kan bero på tapiocan :-(

Inga kommentarer: