09 juni 2014

Vägstädningen slutade med ett samtal till Polisen

Idag har jag varit med på vägstädning nummer två. Gick där i min ensamhet på min kilometer städning och plockade stort som smått. Det mest spännande jag hittade var ett par jeans. Lite så där uttråkad går man där och funderar på vad man skulle kunna finna. I fjol när vägstädningen var hade en styckad kropp som saknade händerna hittas i Boden och många var oroliga för att finna händerna vid vägkanten.

När jag kom tillbaka till p-fickan där bilen stod så insåg jag att p-fickor där stannar folk och häver ur saker ur bilen rakt ner i diket. Plockade en halv säck med småsaker, mat, massor med galgar och så låg där flera svarta sopsäckar i diket. Tunga som fan. Några av säckarna hade gått sönder och i varje säck låg mindre säckar väl ihopknutna. Fick hjälp, av en annan städare som passerade med bilen, att hiva upp dem på vägen. Vi skojade lite om vad som det var vi hivade upp. Fick tag i en av de små påsarna och storleken var som ett huvud stort ungefär så jag sa "här kommer skallen".

När vi hade hivat upp de påsar jag kunde se så åkte hon. Jag skulle precis sätta mig i bilen när jag såg att vi missat 2 säckar och lite annat skräp så jag drog på mig handskarna igen, släpade upp 2 tunga säckar. Lyckades få ett hål i en av dem och tittade ner i den, jag trodde att det låg våta kläder i påsarna med tanke på alla galgar runtomkring, höll på att spy när det istället var bitar av kött, det luktade inte gott. Jag såg bara ner genom ett litet hål och ville inte direkt göra det större för att undersöka saken närmare. Men tankarna for ju genom skallen, hade någon rensat frysen inför nytt älgkött, tjuvjakt eller var det något värre jag såg.


Twittrade om det och frågade vad sjutton man gör, ring 11414 var svaret så det försökte jag göra men min arbetsgivare verkar ha gjort så att man måste slå ett prefix eller så släpper vi inte ut 11414 genom växeln så jag fick bara ett "numret har ingen abonnent" i örat. Provade med numret man skall ringa från utlandet och då kom jag fram men det klippte och bröt.Så då fick jag åk hem och ringa, det var telefonkö så när det är blev min tur ringde de upp. Kändes skitfånigt, det är ju mest troligtvis tjuvjaktsslaktrester (men borde det inte varit mer ben, älgskalle och hud och sådant då? Fast jag vet ju inte vad som var i den andra säckarna) eller en frystömning efter ett elavbrott men jag skulle nog inte kunnat sova utan att få ha lämnat en rapport om det i alla fall. Fick upplysning om att jag även borde lämna anmälan till miljökontoret men efter att ha försökt hitta rätt på boden.se gav jag upp. Det får Polisen ordna om de är och kollar. Någon borde kanske dock upplysa de som skall åka runt och samla upp skräpet, vet inte när det skall ske.

Nu väntar jag bara på att de på Flashback skall hitta tweetet/blogginlägget, leta fram var bilden är tagen och åka dit och hitta slaktrester och håna mig på nätet ett par veckor ;-) För håna folk verkar de gilla, fanns en tråd om Girlieglassinlägget en gång i tiden och min nätbekanta ultravän Elin blev nyligen hånad för sitt framträdande i Smartare än en femteklassare och för att hon inte har en ultralöparkropp. Så jävla onödigt.

Inga kommentarer: